Prilagodbe u podučavanju učenika s disleksijom:

– predvidjeti dulje razdoblje za usvajanje nekih tema

– primjenjivati različite vrste podražaja (vidne, slušne, taktilne) u obradi novog sadržaja

– dati prednost češćim usmenim oblicima u poučavanju i provjeravanju znanja

– sustavno provjeravati je li učenik razumio sadržaj, pojmove i definicije te dati dodatna objašnjenja

– izbjegavati učenikovo čitanje naglas ili pisanje na ploči pred razredom (osim ako učenik ne izrazi želju)

– upotrebljavati prerađene, sažete, jednostavnije tekstove (i u čitanju lektire)

– u udžbeniku jasno označiti mjesta koja su bitna – rečenice, pravilo, primjer, slika, postupak

– upotrebljavati mnogo konkretnih primjera, slika, pokusa povezanih s poznatim sadržajima

– zadavati manje zadataka i po težini ih rasporediti tako da je prvo lakši zadatak, zatim teži, a na kraju opet lakši

– podijeliti zadaću u više faza

– pismeno rješavanje zadataka ne ograničiti vremenski, a pogreške koje proizlaze iz disleksije ne ocjenjivati

– pogreške u pisanju ne ispravljati nego ih samo naznačiti (podvući riječ u kojoj je pogreška) kako bi ih učenik sam naučio i ispravio pomoću udžbenika ili rječnika

– u učenju se služiti slikovnim podsjetnicima, odnosno pomoći učeniku da nauči tehniku vizualizacije i bržeg zapamćivanja te da uči uz pomoć kognitivnih mapa koje će samostalno izrađivati po područjima koja uči

– ohrabrivati učenika na spontano izražavanje i poticati ga na samostalnost u radu

 

Korisni postupci roditelja u radu s djetetom s disleksijom:

– učiti s djetetom na način da mu se prepriča gradivo kao priču koja će ga zainteresirati

– ohrabriti dijete

– igrati igru Scrabble i slične igre

– raspravljati prije čitanja (pitanja djetetu prije čitanja – Tko su glavni likovi? Kako znaš da su to glavni likovi? Što znaš o likovima? Što oni rade? Gdje s odvija priča? Možeš li opisati mjesto radnje? Što se događa u priči? Kako je završila? Što misli je li završetak dobar, zašto da/ne?)

– čitati s djetetom (roditelj može pročitati odlomak ili čitati u paru)

– koristiti videozapise i audioknjige

– materijal za čitanje ne mora biti samo sadržaj vezan uz školu

– dijete može imati bilježnicu s riječima koje obično pogrešno piše (u bilježnici točno napisana riječ) koja će mu biti pomoć prilikom pisanja

– kod kreativnog pisanja dati djetetu okvir pisanja (ključne riječi, početne rečenice)

– razgovarati o zadaći s djetetom prije nego što počne s njom

– rješavati zadaću u okolini koja odgovara stilu učenja djeteta (npr. glazba u pozadini ili ne)

– raspraviti zadaću nakon što ju napravi

 

Aplikacija Lexie nudi načine olakšavanja čitanja i učenja, a korisna je roditeljima u pružanju podrške svojoj djeci, kao i učiteljima u pripremi i prilagodbi nastavnog sadržaja.

 

https://www.omoguru.com/hr/lexie-app/

 

Na ovoj poveznici možete preuzeti font za disleksiju. Nakon odabira fonta koji djetetu odgovara, u kontakt formi zatražite poveznicu za preuzimanje.

Provjerite s djetetom koji mu font najviše odgovara.

https://omotype.com/

 

Još jedna korisna aplikacija je ČITATA. To je mobilna aplikacija koja sadrži knjige za osnovnu školu koje se mogu istovremeno čitati i slušati.

https://yelo.hr/citata/

Skip to content